Loading...
hu  en  
H-P 6:00 - 21:30 / Sz-V 8:00 - 19:30
Hívjon minket: 1/431-01-32
hu  en  
H-P 6:00 - 21:30 / Sz-V 8:00 - 19:30
Hívjon minket: 1/431-01-32

Melinda

A mozgás, a sport valamilyen formában mindig az életem fontos részét képezte. Először engem edzettek, mozgattak, s csináltam, amit mondtak. Aztán úgy 12 évvel ezelőtt elkezdtek érdekelni a miértek. A Testnevelési Egyetem sportoktatói képzésének elvégzése után, és rengeteg típusú csoportos óra kipróbálásának tapasztalatával a lassabb habitusú, core-izmokra fókuszáló, befelé figyelő mozgásformák kezdtek érdekelni. Cseresnyés Bea body-balls („kislabdás”) tanfolyamainak elvégzése során ismerkedtem meg azzal a fajta edzésformával, mely mozgássorokban gondolkodik, és a mozgássorok áramlásszerűen, egymásba fűzve követik egymást. Majd Almásy Csilla gerincfókuszú tanfolyamain, workshopjain döbbentem rá, hogy a core-izmok stabilitása nélkül gyakorlatilag minden egyéb mozgás helyes kivitelezése elképzelhetetlen. E „megvilágosodás” egyenes következménye lett a pilates felé való nyitás, hiszen e mozgásforma alapelvei között szerepel mindaz együtt, ami az évek alatt számomra fontossá vált: tudatos mozgás, az erőközpontra figyelés (tulajdonképpen core-izmok), a precízen, tökéletesen végrehajtott mozgás a légzés segítségével, inkább kevesebb ismétlésszám tökéletesen, sérülésmentesen.

Az évek során összegyűjtött tudást és tapasztalatot igyekszem ötvözni óráimon. Minden órát előre megtervezek, a gyakorlatsorokat fokozatosan építem fel, így az izmok és ízületek készen állnak egy megterhelőbb gyakorlatsorra is. Az órák mozgásanyaga a mobilitás, stabilitás és egyensúly fejlesztését tűzi ki elsődlegesen, de a keringési rendszer megdolgoztatására is minden órán sor kerül. A helyes mozgásminták kialakítására, illetve a helytelen mozgásminták korrigálásra törekszünk az órákon, így ennek rendelem alá az ismétlésszámot, a gyakorlatok elvégzésének sebességét. Folyamatos magyarázatokkal kísérem a gyakorlatok kivitelezését. A perifériák átmozgatását (kézfej, lábfej) különösen fontosnak tartom, lévén a legtöbb edzésben elhanyagolt területek. Talajon és álló helyzetben egyaránt dolgozunk. Leginkább saját testsúlyosak a gyakorlatok. Időnként tartok tematikus órákat, amikor érzékenyebb, fájóbb (csípő, váll, nyak) területek átmozgatását célozza a gyakorlatok többsége.

Hozzászólás

hozzászólás