Loading...
hu  en  
H-P 6:00 - 21:30 / Sz-V 8:00 - 19:30
Hívjon minket: 1/431-01-32
hu  en  
H-P 6:00 - 21:30 / Sz-V 8:00 - 19:30
Hívjon minket: 1/431-01-32

Szauna

60

Perc

Az átlagos hőmérséklete 90°C, páratartalma kb. 8-15%. A meleg levegő kívülről melegíti fel a testet, ennek hatására izzadni kezdünk. Az izzadás során méreganyagok távoznak, a bőr tisztul és az anyagcsere is felgyorsul. Jótékony hatással van a lélekre is, hiszenstressz mentesítő és relaxáló hatása van.
Ingyenes szaunaszeánszokkal, szeunaestekkel várunk egész évben!

Miért jó a szaunázás?

 

Az átlag 85-90°C – os hőmérséklet hatására a test kívülről melegszik fel, amelynek hatására izzadni kezdünk. A szaunázás során:

  • testünk megszabadul a méreganyagoktól
  • bőrünk tisztul és puhává válik
  • megnyugszunk, a stressz csökken
  • izmaink ellazulnak
  • anyagcserénk felgyorsul, testünk és lelkünk is újjászületik

Szauna szeánszok

Móka, kacagás és kényeztető testápolás a szaunában? Tarts velünk és próbáld ki a szaunázás leghatékonyabb és egyben legmulatságosabb módját!

Mi az a szauna szeánsz?

 

A Szauna Szeánsz® a jó hangulat és a jó közérzet “szellemét” idézi meg a száraz-, illetve gőz szaunában.
Abban is különbözik a hagyományos szaunázástól, hogy a szaunamesternek köszönhetően, társalgás, viccelődés folyik a Szauna Szeánszokon®.

 

Egy-egy program időtartama maximum 12-15 perc. Minden szeánsz ideje alatt a szaunamester bent tartózkodik a vendégekkel a szaunában, fokozatosan hevíti fel a kabint az aromás ráöntésekkel a kályhára, ezzel garantálva a vendégek aklimatizálódását. A hatékony izzadás érdekében szaunazászlója és törölközője segítségével kavarja a forró levegőt a vendégek körül.

 

A szaunamestereink egyik célja a szeánszokon, hogy a vendégek hátán futkosson a hideg. Ez nagyon különleges, jó érzés, és elsősorban a stresszoldásban nyújt nagy segítséget a “libabőrödzéskor” tapasztalt endorfin nevű hormon termelődés serkentésének köszönhetően.
A szeánszok mindig meghatározott programok keretein belül zajlanak. Minden egyes programnak megvan a maga külön varázsa. Ezek részletesebb leírásait Szeánszaink rövid ismertetői cím alatt olvashatja.

 

A Szauna Szeánszok® igazi társas programok függetlenül attól hogy társasággal vagy egyedül érkezett a vendég. Szaunamester kezdeményezésére jóízűeket beszélgetnek és legtöbbször viccelődnek a vendégek is.

 

Aki magányra vágyik, annak nem ajánljuk!

Ingyenes szaunaszeánszok érvényes wellness jeggyel vagy +SPA bérlettel rendelkező vendégeink részére.

Aktuális időpontokról érdeklődj recepciónkon!

  • Gyümölcsös szeánsz

    Természetes bőrhámlasztás és vitamin pótlás a gyümölcsök segítségével. (Szeánsz közben felszeletelt, hűtött gyümölccsel, leginkább naranccsal v citrommal kínáljuk a vendégeket, melyet bőrükre dörzsölve természetes hámlasztást érhetnek el a gyümölcssavnak köszönhetően, illetve elfogyasztva pedig valódi vitaminbombát juttatnak a szervezetükbe és kellemesen felfrissülnek).

  • Olívás-sós szeánsz

    Bőrradírozás és hidratálás a tengeri só és olíva olaj erejével. (A tengeri sós – olívaolajos egyveleget természetes bőrradírozóként használva megszabadulnak az elhalt hámsejtektől, újravarázsolják, feszesítik a bőrt. A sóban található rengeteg nyomelem és ásványi anyag a kitágult pólusokon keresztül könnyedén felszívódik a bőrbe. Az olívaolaj pedig természetes hidratálóként táplálja és puhítja a bőrt)

  • Kávés-sós szeánsz

    Bőrfeszesítés és méregtelenítés a kávé erejével (A só természetes bőrradírozóként eltávolítja az elhalt hámsejteket, a kávéban rejlő koffein pedig elősegíti a méregtelenítést, és bársonyosság varázsolja a bőrt.

  • Mézes szeánsz

    Méregtelenítés és hidratálás virágmézzel. (A vendégek virágmézzel kenik be bőrüket, ezzel elősegítve a bőr anyagcseréjét. Hatásos bőrszennyeződések, pattanások, kisebb hegek ellen is. Hidratálja, táplálja, és nyugtatja a bőrt.)

  • Joghurtos szeánsz

    Bőrpuhító, hidratáló szeánsz (A natúr joghurtot a bőrre kenve táplálják a bőrt, a tejsav gyengéden távolítja el az elhalt hámsejteket, miközben nedvességgel tölti fel a bőrt)

  • Kamillás inhaláló szeánsz

    Kamillás főzetet oszlatunk szét a kályhán, melynek köszönhetően a vendégeknek inhalálásra van lehetőségük. A kamilla gyulladáscsökkentő, megfázásos időszakban csillapíthatja a tüneteket, ill. megelőzésre, utógondozásra is alkalmas.

  • Sörös szeánsz

    Sörrel elegyített víz kerül a szaunakályhára, ezáltal kellemes maláta-és árpaillat járja át a kabint. A sörös párán keresztül a sörben lévő B-vitaminok és nyomelemek a kitágult pórusokon keresztül könnyen felszívódnak, illetve puhítja és táplálja bőrt.

  • Pálinkás szeánsz

    Gyümölcspálinkás relaxálás (Az alkohol a meleg hatására elillan, víz és pálinka megfelelő arányú egyvelegét öntjük a kályhára, melytől a pálinka kellemes gyümölcsös aromájával telik meg a kabin)

  • Jeges szeánsz

    Hűsítő relaxáció jégkockákkal és mentolos illóolajjal (A szaunakályhára aprózott jeget pakolunk, ezáltal még inkább fokozzuk a hőérzetet, mivel a jég folyamatosan olvad fel a kályhán. Majd amikor már kellően forró a hangulat, jégkockát osztunk szét a vendégek között, mellyel egész testüket bedörzsölhetik, ezáltal hűtik magukat, illetve fokozzák a szaunázás élvezetét.)


Mit érdemes tudni a szaunázásról?

A szaunázás megkezdése előtt érdemes tisztában lennünk néhány fontos információval, illetve a szauna helyes használatával.

  • Mennyi ideig lehet bent az ember a szaunában?

    A standardizált bent tartózkodási idő maximum 15 perc.
    Mindig tartsuk szem előtt, hogy a bent tartózkodási idő egyén és állapot függő. Az ember állóképessége függ az alvás mennyiségétől az őt ért stresszhatásoktól az esetlegesen lappangó betegségektől stb. Egyszóval nem kell mindig arra törekednünk, hogy végigüljük a standardizált 15 percet.

  • Egy nap hányszor szaunázhatok?

    Maximum 3-4 alkalmat javasoljunk egy nap. A gyakorlott szaunázók akár 5x is bemehetnek, de ennél több szaunázást nem javasolunk már nekik sem. Úgy már az egészség megőrzéshez semmi köze és veszélyeztetik vele ionháztartásukat.

  • Egy héten hányszor szaunázhatok?

    Egy egészséges ember heti 3-4 alkalmanként is szaunázhat. A mindennapos szaunázást nem javasoljuk.

  • Kiknek tilos szaunázni?

    Lázasan, fertőző betegséggel, baktériumok okozta gyulladással, friss műtét után, izom-, ízületi és tüdőgyulladással.
    Súlyos magas vérnyomással, keringési zavarokkal küszködőknek vese-, és szívbetegeknek.
    Azoknak akik még sosem szaunáztak 60 év felett kizárólag előzetes orvosi kivizsgálást követően javasoljuk a szaunázást elkezdeni!

  • Együnk vagy ne együnk?

    Soha ne menjünk jóllakottan vagy éhesen szaunázni! Rosszullét elkerülése miatt. Teli hassal való szaunázás szédülést, hányingert akár hányást is okozhat. Ha éhgyomorral szaunázunk, vérnyomásunk és vércukrunk leeshet és szédüléshez akár ájuláshoz is vezethet. Érdemes 1-2 órával szaunázás előtt étkeznünk illetve azt követően is nyugodtan lehet.

  • Mire ügyeljünk a folyadék fogyasztásnál?

    Szaunázás előtt fogyasszunk jó sok folyadékot! Így a méregtelenítés is mélyebbről, hatékonyabban történik.
    Szaunázások közben nem javasoljuk a túlzott folyadék fogyasztást, érdemes szaunázást követően egy órát várni a bő folyadékbevitelre (vérhígulás miatt).
    Érdemes szaunázás után 100%-os gyümölcslevet fogyasztanunk kálium pótlás végett.

  • Mire ügyeljünk még?

    Kerüljük az alkohol és izgató szerek fogyasztását legalább két órával szaunázás előtt és után!
    A hatékony méregtelenítés érdekében javasolt szaunázás előtt a hólyag és bél ürítése és figyeljünk szaunázás előtt és után az étrendünkre is. A szaunázás napján amennyiben módunkban áll kerüljük a zsíros, nehéz ételek fogyasztását.

  • Szabad a kismamáknak, gyermekeknek szaunázni?

    Várandós anyáknak nem javasolt a szaunázás. A magzat velünk ellentétben nem tudja leadni a hőt és fennállhat a vetélés vagy koraszülés kockázata!
    Szoptatós anyák nyugodtan szaunázhatnak. Javasolt benntartózkodási idő: 5-8 perc.
    4 éves kor alatt a szaunázást mi nem javasoljuk! 4 éves kor felett az infra és bio szauna használatát ki lehet próbálni harmadolt és felezett idővel, de a gyermek jelzéseit mindig előtérbe kell helyezni.
    12 év feletti gyermekek kipróbálhatják a finn szaunát is. A javasolt benntartózkodási idő kályhától távol az alsó padsoron maximum 5 – 8 perc. Ez függ a gyermek testi fejlettségétől is. Szívük nem bírja úgy a terhelést mint a felnőtteké ráadásul hamarabb elérik azt a hatásfokot mint a felnőttek!
    Gyermekvállalás előtt álló férfiak mérlegeljék, hogy mennyit és mikor szaunáznak. A spermiumok az átlagos 95 °C-ban elpusztulnak.

  • Kezelésekre szaunázás előtt vagy után érdemes mennünk?

    A masszázst, kozmetikai kezeléseket érdemes szaunázás utánra terveznünk. Ilyenkor izomzatunk fellazul, bőrünk felpuhul.
    Szaunázást követően mellőzzük a szappan használatát illetve a szoláriumot, az erős UV sugárzást, főleg gyermekeknél.

  • Mi a véleményünk az egyrészes fürdőruháról?

    Az egyrészes fürdőruhát felejtsük el a szaunázáshoz! A szintetikus anyaggal beborított test nem tud úgy a hő ellen védekezni azaz nem tudja úgy a hőt leadni, hőpangás léphet fel alatta. Ez nem csak a bőrnek nem tesz jót, hanem jobban megemelheti belső testmag hőmérsékletünket, miközben még az izzadás általi méregtelenítés meg sem indult igazán. Megterheljük vele szívünket, érrendszerünket.
    Ráadásul ha esetleg úsztunk előtte a bevitt klóros víz mennyisége a fürdőruhánkon nem igazán lesz felüdítő és egészséges! Nem csak nekünk lehet kellemetlen, hanem bent ülő embertársainkra nézve is tapintatlanság.

Hozzászólás

hozzászólás